Søgning

FAQ

Der kan nå at opstå mange spørgsmål, inden du sender dit barn afsted på camp på Flemming Efterskole. Vi har samlet de mest gængse spørgsmål i denne FAQ. Det er en god idé at læse den igennem, inden du kontakter os – du finder med stor sandsynlighed de svar, du skal bruge.

Kan mit barn selv vælge værelseskammerat?

Ja. Indkvarteringen og værelsesfordelingen sker først, når I ankommer. Vi finder sammen den bedste løsning, og som deltager har du selv indflydelse på, hvem du bor sammen med. Ved du allerede på forhånd, hvem du ønsker som værelseskammerat, er det en god idé at skrive det på tilmeldingen. De voksne sørger for at organisere det, så alle får et trygt sted at sove, ligesom voksne og campinstruktører vil sove på alle gange og klasseværelser.

På sommer-camps sover vi på elevværelser og i vinter- og efterårsferien i klasselokaler. Det betyder, at du kun skal medbringe madras på vinter- og efterårscamps.

Mit barn er yngre end 10-15 år, må hun komme med?

Ja. Det er som udgangspunkt op til jer at vurdere, om jeres barn er klar til camp, selvom han/hun er yngre end den angivne alder. Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på camp@flemmingefterskole.dk

Kan jeg få pengene til min billet refunderet?

Ja. Det er muligt at få tilbagebetalt billettens pris indtil 14 dage inden campens start.

Må jeg sælge min billet videre?

Nej. Bliver du forhindret i at deltage, skal du tage kontakt direkte til os på camp@flemmingefterskole.dk

Hvordan bruger jeg et gavekort?

Har du et gavekort til vores camps, skal du ved tilmeldingen oplyse, hvor du har vundet eller fået det.

Hvilke regler er der på jeres camps?

Vi har strenge regler på Flemming Efterskole for, at man naturligvis hverken må medbringe eller indtage alkohol, hash, narkotika eller andre rusmidler på skolen. Det gælder også alle former for snifning af rusmidler, snus eller rusfremkaldende midler.

Hvorfor får jeg ingen mails fra jer?

Vi sender et program med links til pakkelister ca. 4-7 dage inden campstart. Det hele står også her på hjemmesiden. Vi oplever, at vores mails af og til havner i spamfiltret/reklamer, så husk at tjekke her også. Mangler du information, er du altid velkommen til at tage fat i os.

Mit barn har fødevareallergi, hvad gør jeg?

Er du allergisk over for bestemte fødevarer, er det vigtigt, at du skriver det i tilmeldingen eller alternativt informerer os på camp@flemmingefterskole.dk
Bare rolig, vores køkken er vant til at håndtere specialkost og allergier, og du behøver derfor ikke at medbringe mad hjemmefra.

Mit barn har brug for medicin, kan I hjælpe?

Vi må ikke udlevere medicin til barnet uden en samtykkeerklæring og en beskrivelse af dosis og tidspunkter. Er det ikke oplyst i tilmeldingen, bedes du informere os på camp@flemmingefterskole.dk

Får dit barn brug for smertestillende medicin (f.eks. Panodil), må vi ikke udlevere det. Det skal barnet selv medbringe, og så kan vi voksne opbevare det under campen.

Må mit barn have sin mobil med på campen?

Ja, men telefonen bliver på værelset i løbet af dagen. Det betyder, at den gerne må bruges i pauserne og til at sige godnat til forældrene.

Skal barnet sove på campen?

Har dit barn meget svært ved at sove væk hjemmefra, kan der laves en forudgående aftale med camp-instruktøren, så barnet hentes om aftenen af forældrene og afleveres på campen igen om morgenen efter.

Vores anbefaling er dog, at barnet prøver at sove på campen sammen med holdkammeraterne. De voksne og camp-instruktørerne hjælper gerne og skaber tryghed.

Hvordan kommer jeg i kontakt med jer under campen?

Du kan komme i kontakt med os hele døgnet på tlf. 7567 3089.

Andre spørgsmål?

Har du øvrige spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på camp@flemmingefterskole.dk
Book rundvisning