Bliv elev

Priser

Prisen på et efterskoleophold beregnes på baggrund af husstandens indkomst to år forinden. Ligeledes er der fradrag for børn under 18 år i hjemmet.

Ugeprisen på Flemming Efterskole fastsættes året forinden og udgør i 2024/25 2.799 kr. Hertil fratrækkes den beregnede statsstøtte.

Pige gør sig klar til spring til gymnastikopvisning på Flemming Efterskole.

Individuel elevstøtte

Det er muligt at søge om individuel elevstøtte på Flemming Efterskole. Dette kan gøres efter beregningen af statsstøtten. Ansøgningsskema kan fås ved henvendelse til skolens kontor. Det er dog ikke alle ansøgere, der kan forvente at få individuel elevstøtte tildelt, da det afhænger af personlig indkomst og omstændighederne ved ansøgningen samt antallet af ansøgere.

Søskenderabat

Du kan få rabat, hvis en søskende er elev på efterskolen på samme tid. Har barnet søskende på en anden efterskole, er det også muligt at søge om særligt tilskud.

I begge tilfælde skal du sende en mail til skolens administration på info@flemmingefterskole.dk, efter barnet har fået en plads på skolen.

Hvad koster et efterskoleophold?

Optagelsesgebyr 1. rate: 600kr.
Får dit barn en plads, opkræver vi 600 kr. De bliver ikke tilbagebetalt ved eventuel senere udmeldelse. Der opkræves ikke gebyr for optagelse på venteliste.
Optagelsesgebyr 2. rate: 1500kr.
Januar – halvandet år før skolestart, opkræver vi 2. rate af optagelsesgebyret på 1.500 kr. Ved betalingen fastholder du pladsen på Flemming Efterskole. Gebyret tilbagebetales ikke ved senere eventuel udmeldelse.
Optagelsesgebyr 3. rate: 1500kr.
September – 11 måneder før skolestart opkræver vi 3. rate af optagelsesgebyret på 1.500 kr. Ved betalingen fastholder du pladsen på Flemming Efterskole. Gebyret tilbagebetales ikke ved senere eventuel udmeldelse.
Skolepenge
Ugeprisen på Flemming Efterskole er i skoleåret 2024/25 2.799 kr. Skolepengene betales over 11 rater. Første rate betales 15. juni inden skolestart, anden rate betales 15. august og sidste rate betales 15. maj inden skoleårets afslutning.
Vi opkræver et depositum på 500 kr. i forbindelse med betalingen af 1. rate skolepenge 15. juni inden skolestart. Depositummet tilbagebetales ved fuldførelse af skoleåret. Depositummet tilbagebetales ikke, hvis opholdet afbrydes før tid

Hvad er inkluderet?

Når I har betalt optagelsesgebyr og skolepenge, er opholdet all inclusive. Det vil sige, at der kun kommer lommepenge udover.

Dreng til gymnastikopvisning danser til musikken på Flemming Efterskole
  • Undervisning
  • Kost og logi
  • Administration
  • Ekskursioner ud af huset
  • Arrangementer på skolen
  • Skitur
  • Opvisninger
  • Fodboldkampe
  • Opvisningstøj
  • Skoledragt (buks, trøje og t-shirt)

Prisberegner

Herunder kan du bruge Efterskoleforeningens prisberegner for et efterskoleår, hvor du kan se, hvor meget din egenbetaling er, når statstilskuddet er fratrukket.

Afbrydelse af opholdet

Hvis efterskoleopholdet afbrydes, inden skoleåret er slut, skal der betales for det antal uger, eleven har være på skolen samt 2 ugers skolepenge uden statsstøtte. Udmeldelse kan kun ske skriftligt til skolens administration.
Udmeldelsesgebyret træder i kraft samme dag, som skoleåret begynder.

Erstatningsansvar og forsikring

Vi anbefaler, at du som forældre tegner en familieforsikring, inden dit barn starter på Flemming Efterskole, hvis I ikke allerede har sådan en. Det indbetalte depositum vil blive brugt til at dække eventuelle skader.