Søgning

Bliv elev

Indmeldelse / Ledige pladser

Inden du træffer den vigtige beslutning, om Flemming Efterskole er det rigtige sted for dig, anbefaler vi dig at besøge skolen. Det giver dig mulighed for at mærke stemningen, se faciliteterne, og ofte vil det efterfølgende give sig selv, om det er her, du skal gå.

Har du besluttet dig for, at Flemming Efterskole skal danne rammen om din efterskoletid?

Så er det her, du tilmelder dig.

Ønsker du at tilmelde dig to skoleår, skal du udfylde en formular for hvert skoleår.

Når vi har modtaget din indmeldelse, vil du snarest få at vide, om du er optaget eller har fået en plads på vores venteliste. Hvis du er optaget mere end 1,5 år før skolestart, vil du blive opkrævet et indmeldelsesgebyr på 600 kr. Får du plads på ventelisten, koster det ikke noget.

Hvornår skal man skrives op til efterskole?

Et efterskoleophold er en vigtig beslutning, og det kan kræve en del forarbejde at finde den helt rigtige. Samtidig er der stor forskel på, hvornår børn er klar til at træffe en beslutning om, hvad de skal i 9. eller 10. klasse. Vi anbefaler dog, at du er ude i god tid, når du skal vælge efterskole.

Ledige pladser

Vi oplever en særligt stor interesse fra piger, der vil gå i 10. klasse på Flemming Efterskole. Derfor er der på nuværende tidspunkt ca. tre års venteliste for netop den gruppe.

Har du ikke skrevet dig op i god tid, er det dog ikke ensbetydende med, at det er umuligt at få en plads. Det bedste, du kan gøre, er at ringe til Lone på kontoret. Hun kan give dig en status på, hvordan elevsammensætningen for det pågældende år tegner sig, og om du kan gøre dig forhåbninger om at få en plads. Du er også altid velkommen til at besøge os til Efterskolernes Dag eller en af vores Åbent Hus-aftener.

Der er ledige pladser for drenge i 9. og 10. klasse i de kommende år, ligesom der er gode udsigter for at komme ind som pige i 9. klasse.

Sådan fungerer vores venteliste

Vi optager elever efter, hvilken placering de har på ventelisten. Derudover reserverer vi hvert år et antal pladser til vores 2. årselever.
Book rundvisning