Søgning

Fag og undervisning

Støtte og vejledning

UU-vejledning

På Flemming Efterskole er fem af vores fastansatte lærere uddannet UU-vejledere. Det betyder, at du som elev har nem adgang til UU-vejledning på skolen, og at du ved skolestart får tilknyttet en fast vejleder, der følger dig hele året.

Inden efterskoleåret er slut, skal du sammen med dine forældre beslutte, hvilken ungdomsuddannelse du vil søge ind på. Din vejleder hjælper gerne med at bevare dine eventuelle spørgsmål, og har du behov for ekstra vejledning, tilrettelægger vi et individuelt planlagt samtaleforløb, ligesom du kan få hjælp til at udfylde optagelse.dk.

Hjælp og støtte til ordblinde elever

På Flemming Efterskole er det at være ordblind ingen hindring for et godt og udbytterigt efterskoleophold.

Du vil i undervisningen have adgang til hjælpeprogrammerne IntoWords og Grammatik, som er de programmer, der også bliver brugt på landets ungdomsuddannelser. Er du vant til at bruge andre programmer til læse- og skrivestøtte – så som AppWriter eller CD-ord – er der ingen grund til bekymring. IntroWords minder meget om dem.

Samtidig er alt materiale i undervisningen OCR-behandlet. Det betyder, at du kan bruge de digitale hjælpemidler med det samme. Alle skolens lærere er desuden vant til at arbejde med IntoWords og Grammatik, så du vil altid kunne få hjælp i den daglige undervisning.

At være ordblind er et vilkår, du skal leve med resten af livet. Derfor er det vigtigt, at du også selv tager medansvar for at gøre hjælpemidlerne til din personlige støtte. På den måde bliver du klar til din ungdomsuddannelse.

Book rundvisning