Søgning

Fag og undervisning

10. Klasse

En 10. klasse på Flemming Efterskole er lig med tid til fordybelse, højt fagligt niveau og variereret, spændende undervisning. Du har mulighed for at tage 10. klasse med prøver eller uden prøver.

Du har i 10. klasse på Flemming Efterskole tre obligatoriske fag: dansk, engelsk og matematik. Derudover skal du vælge to ud af følgende tre fag:

• Fysik/kemi
  • Tysk
  • Kulturfag

Undervisningen er præget af en høj grad af elevinddragelse, og vi forventer naturligvis, at alle elever deltager aktivt i undervisningen og byder ind med feedback og perspektiver på de emner, vi kommer omkring.

10. klasse med prøve

Den boglige undervisning i 10. klasse med prøve er sammenlignelig med den undervisning, de fleste kender fra folkeskolen. Her har du et fast pensum, som skal være dækket ind for at forberede dig bedst muligt til prøverne sidst på året.

Vil du gerne optages på en ungdomsuddannelse efter dit efterskoleår, skal du være opmærksom på, at det kan have betydning, om du vælger 10. klasse med prøver. Du får desuden god mulighed for at øve det at gå til prøver, inden du starter på ungdomsuddannelsen.

10. klasse uden prøver

I undervisningen i de prøvefrie 10. klasser er der rum til fordybelse, fordi vi ikke har et fast pensum, vi skal igennem. Vi arbejder her i stedet med særligt fokus på samtale, diskussion, formidling, praksisfaglighed og fagfaglighed med de obligatoriske fag dansk, engelsk og matematik.

Din indsats vurderes på baggrund af projekter og opgaver, som du har lavet i løbet af året. Skoleåret afsluttes desuden med en mundtlig og skriftlig fordybelsesopgave.

Book rundvisning